Testissä Polarn O. Pyretin uusi PO.P EXPERT-palvelu

Kaupallinen yhteistyö Polarn O. Pyretin kanssa Näyttääköhän kenenkään muun perheen vaatekauppareissut tältä?! Myönnän, että laps...

Kaupallinen yhteistyö Polarn O. Pyretin kanssa


Näyttääköhän kenenkään muun perheen vaatekauppareissut tältä?! Myönnän, että lapseni on melko heittäytyvää sorttia ja jos joku asia ei kiinnosta, se ei todellakaan kiinnosta. Siksi hankin yleensä vaatteet nettikaupoista, vaikka meillä pääkaupunkiseudulla on jokunen putiikkikin, jossa voisi suoraa käydä sovittamassa vaatteita ja säästää sovitus-väärän koon palautus rumban. En vain yksinkertaisesti  ole halunnut mennä lapsen kanssa vaatekauppaan, sillä tällä hetkellä Kaamoksen time limit on 15 minuuttia ja sen jälkeen kaikki ilo maailmasta katoaa niin lapsella, minulla kuin vaatekaupan myyjälläkin.

Hetki sitten Polarn O. Pyretiltä tuli kuitenkin kutsu, josta en halunnut kieltäytyä. PO.P EXPERT on erittäin tervetullut palvelu lastenvaatteita hankkivalle vanhemmalle, sillä palvelun kautta voi varata maksimissaan tunnin mittaisen tapaamisen lastenvaatteiden asiantuntijan kanssa. Varausvaiheessa kerrot vain muutaman sinulle ja lapsellesi sopivan ajankohdan, vaatetustarpeen ja lapsen oletetun koon, niin PO.P kutsuu sinut myymälään sovittelemaan. Tämä palvelu tarjoaa siis myyjän odottelematta, valmiiksi valittuja vaate-ehdotuksia sekä sen tärkeimmän eli ajan ja hermojen säästämisen. Testaamisen arvoinen juttu siis.


Koska meillä ei ole ikinä ollut Polarn o. Pyretin ulkovaatteita, valitsin testaukseen PO.P EXPERT-palvelun, jossa etsittäisiin 6-vuotiaalle aktiiviulkoilijalle sopivat vedenpitävät talvivaatteet Lapin reissullemme. Halusin, että vaatteet olisi nimenomaan lapsen mieleen, joten muita ehtoja en antanut kuin pakkasen- ja vedenkestävyyden sekä käyttömukavuuden. 

Testasimme PO.P EXPERT-palvelua Helsingissä Kampissa, joka on tällä hetkellä toinen Suomen kahdesta expert-palvelua tarjoavista liikkeistä. Ajankohta oli aika haastava, sillä lapsella oli takana kiireinen eskariviikko uimakouluineen ja väsyneenä hän olisi halunnut vain suoraa kotiin. Sovitusti kuitenkin marssimme PO.Pin liikkeeseen, jossa meitä odotettiin. Homma lähti rullaamaan yllättävän helposti, kun valmiina oli pieni rekillinen mahdollisia ulkovaatteita sekä välikerroksen vaatteet ja talvi-asusteet. Nopean moikan jälkeen oltiinkin jo sovituskopissa villavaatteita sovittamassa ja asiantuntijan avulla huomasimme, ettei ihoa vasten laitettava ohut kirjoneuleinen merinokerrasto söpöydestään huolimatta ollut meidän juttu arkisin ja päädyimme eskarissa paremmin toimivaan settiin, jossa on yksinkertaiset harmaat villahousut sekä hieno ruutupaita


Ulkovaatepuolella vastassa oli yllätys, sillä Kaamos innostui  toppahaalarista, jollaista hänellä ei ole ollut moneen vuoteen. Syyksi lapsen innostukseen paljastui yhdennäköisyys vihreän ninjan (tietäjät tietää) vaatetukseen, mutta kun vaatteiden valitsemisessa mukana ollut myyjäkin kehui haalarin ominaisuuksia, aloin lämpenemään ajatukselle. Haalarin etuja on tottakai se, että on vain yksi ulkovaate puettavana ja selkä on ihan taatusti suojattu kunnolla. Haalarissa on myös superiso tasku, jonne on helppo laittaa tavaroita. Miinuksena haalarissa ei tietenkään ole irrotettavaa takkiosaa, mutta onneksi kaupunkihengausreissuille löytyy vanha talvitakki. Haalari on siis alleviivatusti ulkoiluvaate, jollaisessa käytössä se täällä Lapissa onkin ollut nappivalinta. (täällä satoi tänään lunta!)

Ihan emme 15 minuutissa selvinneet kaupasta ulos, mutta PO.P EXPERT palvelun käyttö nopeutti kyllä huomattavasti valinnantekoa, sekä toi ihan uutta kulmaa vaatteiden hankintaan. Muutenkin tuli olo, että asiakaspalvelua pitäisi käyttää hyväkseen enemmän, sillä nyt kun esimerkiksi kerrospukeutumisen jipot ja ulkovaatteen tekniset ominaisuudet ovat hyvin selvillä, vaatetta arvostaakin enemmän.


Se mistä yllätyin kuitenkin eniten oli Polarn O. Pyretin selkeästi uusiutunut staili. Meidän tyyli kun ei ole ihan sitä "perinteisintä Poppia", yllätyin tosi positiivisesti siitä kuinka kivoja ja meidän näköisiä vaatteita valikoimasta löytyi. Pienellä johdattelulla sain Kaamoksen valitsemaan valikoimasta ihan huippuhauskan korvaläpällisen samettilippiksen teddy-yksityiskohdin. Myös ruudullinen metsurinpaita on vuorattu nyt tosi ajankohtaisella teddyllä, joka vie tottakai allekirjoittaneen fiilikset ah niin rakkaaseen ysärin grungemuotiin. Iloitsin myös, että viimein nuorten suosimista slogan-pipoista löytyy puuvillaversio, sillä akryylipipojen ajattelukin saa mun ihokarvat yhtä pystyyn kuin hiukset akryylipipon alla :D

PO.P EXPERT palvelu on aluksi käytössä vain Helsingin Kampin ja Espoon Ison Omenan liikkeissä. Palveluajan ovat varattavissa sähköpostitse suoraan myymälöistä kamppi@polarnopyret.fi ja isoomena@polarnopyret.fi. Ilmoita varauksessasi 2-3 sinulle sopivaa ajankohtaa sekä yhteystietosi.  

2 kommenttia

  1. Nätin näkösiä vaatteita.

    VastaaPoista
  2. Yes, juuri tällaista palvelua enemmän Suomeen ja vaateliikkeisiin! Itse olen ollut työssä vaatealalla 15-v ja tällaista buustaisin joka myymälään!
    Hyvä Polarn O. Pyret :)

    VastaaPoista

Kommenttien valvonta päällä.

Flickr Images