Tietoa mainostajalle ›

SYKSYN UUDET HARRASTUKSET

Uskomatonta miten tämä syksyn tuleminen pakottaa aina ajattelemaan arkea vähän toiselta kantilta. Vaikka kesäloma ei ollut järin pitkä, saim...


pirkko6-800x811


Uskomatonta miten tämä syksyn tuleminen pakottaa aina ajattelemaan arkea vähän toiselta kantilta. Vaikka kesäloma ei ollut järin pitkä, saimme kuitenkin soviteltua Kaamokselle lähes kahden kuukauden tauon tarhasta ja tänään se virallinen arki sitten alkoi. Jotenkin todella helpottunut olo, sillä rutiinit ovat niin parhaita. Päiväkotiarjen lisäksi mielessä ovat pyörineet erilaiset harrastuskuviot ja taisinkin mainita, että muskarin sijaan etsin ennemminkin harrastusta itselleni. Olen ehkä hieman hölmö, mutta ajattelin yhdistää huvin ja hyödyn ja mennä opettelemaan kuvankäsittelyä loka-marraskuussa. Sitä ennen pitäisi aloittaa tietenkin, arvatkaa mikä? No liikunta tietenkin.


Kävin salilla viimeksi kotiäitiaikoinani ja lapsiparkkia hyödyntäen. Nyt on onneksi mahdollisuus yhdistää liikunta työpäiviin, sillä toimistomme läheisyydessä on Hakaniemen LadyLine ja varasin heidän sivuilta 3 päivän tutustumispaketin itselleni. Vielä en saanut kutsua liikkumaan, mutta ahdistaa jo valmiiksi :D No ei oikeasti, mutta opiskeluaikoina salilla päivittäin hengailleena muistan lajityyppini pyöreät mukavuudenhaluiset äiti-ihmiset jotka tulivat posket punaisina tunneille ensimmäiset kaksi viikkoa ja sitten heitä ei näkynytkään. Myönnän olevani juuri tuota ryhmää!


Pitäisi aloittaa siis kevyesti, mutta päättäväisesti. Kesällä tuli käytyä sauvakävelemässä todella harvoin ja urheilurutiinista kiinni saaminen vie taas aikaa. Olen kesän aikana tehnyt oikeastaan vain Yogoben nettijoogaharjoituksia iltaisin, ja mietin olisiko nyt taas se aika, milloin kokeilisi ryhmäjoogaa. Joogan, pilateksen ja jonkun sykkeitä nostavan harjoittelun (spinning!) yhdistelmä voisi olla aluksi toimiva ja 3 kertaa viikossa ei ole liikaa, mutta ei liian vähäkään.


Miettiessäni urheilukuviota ja sen realistista toteuttamistapaa, mieleeni muistui suursuosikkini Perjantai-Pirkko. Pike on aina hyvänä vertaistukena ja tuossakin yläkuvan stripissä mua naurattaa tuo todellisuus. Ei tästä liikuntablogia saa tekemälläkään! Mutta jos muitakin kiinnostaa liikunnan sijaan sarjakuvat, kannattaa käydä Nooran blogista lukaisemassa vaikka koko setti läpi. Ette pitkästy (ainakaan niin paljon kuin minä pilatessalilla), voin luvata!


Seuraa blogiani Facebookissa, Blogilistalla tai Bloglovinin kautta.

10 kommenttia

  1. Tais kirpasta vyön alle kun Minttu onnistui niin hyvin juoksukoulussa ja elämäntapamuutoksessa. Sinä taas... no harkitse salitreeniä ihan rauhassa. xD

    VastaaPoista
  2. Juu, todellakin :D Täytyy myöntää, ettei musta noin totaaliseen elämänmuutokseen olisi.

    VastaaPoista
  3. No, jokaisen on löydettävä omasta itsestään motivaatio muutokselle. Jos haluaa parantaa kuntoaan, niin pitää miettiä ne omat tavoitteet ja keinot muutokselle eikä niitä pidä sekoittaa muiden tavotteisiin ja keinoihin.

    Muutoksia pienin askelin ja sen verran vähän kerralla, että pystyy myös säilyttämään ne muutetut asiat myös tulevaisuudessa. Monesti muutamalla pienelle muutoksella (helpompi saada myös pysyviksi) on pitkäaikaiset positiiviset vaikutukset kuin radikaaleilla ja lyhyt kestoisilla muutoksilla.

    Positiivista mallia voi saada jostakusta toisesta, mutta jokaisen on tehtävä itse päätöksensä omasta elämästään. Onko valmis muuttamaan asioita elämässään vai haluton asian suhteen? Ja mitä oikeasti tarvitsee muuttaa ja mitä ei? Omasta vai muiden halusta? ;)

    VastaaPoista
  4. Niin totta! Tosin tässä tapauksessa en ole etsimässä mitään isoa muutosta elämääni, vaan ihan vaan lisäämässä pari jumppaa viikkoon kun se on käytännön kannalta helppoa nyt :)

    VastaaPoista
  5. Täällä yks "liikunnanvieroksuja" ilmottautuu :) paitsi nyt syksyllä sain ahaa elämyksen: aloitan sellaisen liikuntaharrastuksen jota en koe pakkopullana vaan harrastuksena jossa tulee liikuttua! Inhoan kuntosalia ja ryhmäjumppaa ja juoksua... Mutta rakastan tanssia! Ja nyt mulla on kalenterissa 2 tanssituntia joka viikko :) menen siis tanssimaan, en harrastamaan liikuntaa :D sama ruuan suhteen. Mietin mistä kaikesta ihanasta terveellisestä ruuasta pidän ja syön sitten niitä :) (esim rakastan marjoja ja raakasuklaata :)) eli pois rajoitukset ja sen sijaan ahmitaan kaikkea ihanaa terveysherkkua ja mennään innosta kihisten tanssimaan! :)

    VastaaPoista
  6. Vähän samat fiilikset.. Kahlasin oman pikkupaikkakunnan kansalaisopiston jumppatarjonnan läpi, mut ei oikeen innosta. Kuntosali ois järkevä vaihtoehto. Mut ku sen liikunnan pitäis olla hauskaa! Joku omalta ja kivalta tuntuva laji ja vielä hyvässä seurassa niin sit sitä jopa oottais! :P

    Mut asiasta ihan muuhun, mua kiinnostaa onko Kaamoksella ollu Mainion vaatteita käytössä ja ootko tykännyt, suosittelisitko? Pari vauvan vaatetta just tilasin kun oli hyvät alet, nyt mietin tilaanko myös isommille..

    VastaaPoista
  7. Tuo onkin tosi hyvä tapa! Tosin mulla tanssitunti on aina ollut kylmiä väreitä ja kauhua tuottava paikka. Rytmitajuton ja jalkoihinsa sekoileva kuittaa :D

    VastaaPoista
  8. TILAA! Mainion vaatteet on olleet tosi hyvälaatuisia. Oikeastaan vain ne yksittäisprintit (esim koppakuoriainen tms) on lähtenyt haalistumaan, mutta ihan perusvaatteet on pysynyt hyvinä. Valkomustista housuista on musta hieman ehkä haalistunut, mutta esim ruudut ja raidat on tosi hyvässä kunnossa edelleen, monien pesujen jälkeen :)

    VastaaPoista
  9. Sun pitää löytää oma lajisi :) eli se mikä
    on kivaa ja mitä haluat oikeasti tehdä. Vaikka kuntosali olisi kuinka tehokasta mutta et jaksa tehdä sitä kuin 2 viikkoa ja se tuntuu vasten mielisteltä niin ei se ole lopulta tehokasta. Ja elämä on turhan lyhyt harrastuksiin joista ei nauti. :)

    VastaaPoista
  10. Kiitos!! kiva tietää! lisää tilamaan, jos kokoja enää on jäljellä..

    VastaaPoista

Kommenttien valvonta päällä.

Flickr Images