Miniloma Tallinnassa

Kuten tapoihini kuuluu aina lähetellä terveisiä, nyt saatte terveisiä Tallinnasta. Olimme loppuviikosta minilomalla Tallinnassa ja kokonaisia lomapäiviä meille kertyikin vain yksi, sillä saavuimme Tallinnaan myöhään torstai-iltana nopealla Tallinkin Starilla ja kävelimme laivalta käytännössä suoraan nukkumaan sataman läheiseen Tallink Spa& Conference hotelliin.

Perjantai oli kuitenkin varattu täysin lomailulle ja koska aikaa oli kuitenkin vain yksi päivä, en halunnut tehdä liikaa suunnitelmia, vaan menimme melko tutun kaavan mukaan kaupungilla. Etappeihimme kuului mm. Kaubamajan Lego-osasto, vanha kaupunki sekä monien muidenkin suomalaisten suosima Telliskivi Loomelinnak, eli Kalamajan kaupunginosan ravintola-design-käsityö-tapahtumakeskittymä.

Telliskivessä kävimme syömässä usealta Tallinnan reissulta tutussa F-hoonessa. Vähän jo kaipailin muuta ravintolaa reissullemme, mutta F-hoonen konsepti on silti niin loistava, että vei tälläkin kertaa voiton. Iso rennosti sisustettu ravintola on aina täynnä ja tarjolla on kaikkea hyvästä ruuasta kakkuihin ja paikallisiin panimotuotteisiin. Pihalta löytyy vielä pieni leikkipuisto lapsille ja muutenkin paikan ränsistynyt ja värikäs tunnelma puree.

Viimeisimmän vierailumme jälkeen Telliskiven alue oli laajentunut entisestään ja paikalle oli avautunut mm. Test pop-up, joka myi kaikenlaista paikallista ja ulkomailta tuotua designkamaa. feikkitatskafaneina me tottakai otettiin paikallisen KRAYAtattoon tatuoinnit matkamuistoksi.

Illalla vuorossa oli hotellimme spa-osastolla loikoilua ja olipa muuten mukava kylpylä. Tallink Spa&Conferencessa kylpyläpuoli on melko pieni ja siellä ei ole ollenkaan esimerkiksi vesiliukumäkiä, mutta silti se soveltui hyvin lapsen kanssa olemiseen. Yksi parhaista puolista on kylpylän veden mataluus, Kaamoksella ylsi koko ajan jalat pohjaan, joten se hieman helpotti myös lapsen kanssa kylpemistä. Parhaita juttuja oli ulkovesiallas, hyvin lämpimät porealtaat jossa sai juoda allasbaarin kylmiä juomia sekä turkkilainen sauna, jossa loikoiltiin makuuasennossa.  Spahan olisi kyllä hieno mennä ihan aikuisseurassakin, muutama mojito lämpimässä porealtaassa ja päälle makoilua lämpimässä saunassa takaisi kyllä täysrentoutuksen.

Kotiin lähdettiin lauantaina jo melko varhain 12.30 lähteneellä Tallink Queenilla. Vaikka matka kesti lähes puolet menomatkaa pidempään, tykkäsin matkustaa tällä laivalla enemmän, sillä Queenista löytyi parempi lastenhuone ja saimme kaverini kanssa istuskella rauhassa laivan käytävälle sijoitetuilla tuoleilla, josta näki lastenhuoneeseen hyvin.

Päivällä myös laivan kannella oli kiva hengailla ja katsoa Viron maisemien häipymistä horisonttiin. Jos tämä oli tällainen wannabe-ydinperheloma, niin pakko sanoa, että seuraavaksi olisi kyllä kiva lähteä reissuun ihan vain aikuisseurassa pussailemaan mojitopäissään porealtaaseen. Disclaimerina uteliaille, herraseura ei siis todellakaan olisi silloin sama.

laivamatkat ja hotelli saatu Tallinkilta

4 kommenttia

1. Kesllä tuolla Tallink Spassa kannattaa lasten kanssa mennä vain aamupäivällä uimaan. Iltapäivästä ja illalla kännisiä aikuisia. Altaalla oma baari eikä mitään rajaa tarjoiluissa.... Meno oli meille vähän liikaa. Aamupäivällä allasosastolla oli ihan ok meno. Muutoin Tallinna on jees paikka lapsiperheelle viettää pieni miniloma. Teini tykkää Ûlemisten ostoskeskuksesta minne ajoimme taksilla. Se ei paljon maksanut.

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyvä huomio! Meillä oli pe-iltana rauhallinen ilta altaalla, mutta varmasti on noitakin remupäiviä, hyvä pitää mielessä.

Poista
  2. Varmaan ihan mukava minireissu.
    Ootte aika paljon menossa. Jääkö aikaa rauhallisille koti-illoille?

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on mun työni epäsäännöllisyyden vuoksi rauhallisten koti-iltojen lisäksi rauhallisia kotiaamuja ja kotipäiviä ihan viikoittain.