Tietoa mainostajalle ›

MURTUMA

  Äh ja pah. Kerroin viime viikolla tyypin isälle, kuinka kivat kumpparit Tretornilta löysinkään bloggaajan vaatehuoneeseen. Innostukseni s...

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Äh ja pah. Kerroin viime viikolla tyypin isälle, kuinka kivat kumpparit Tretornilta löysinkään bloggaajan vaatehuoneeseen. Innostukseni sai kuitenkin heti kolauksen, kun kuulin viime syksynä Ellokselta lahjaksi tilaamieni Tretorn-saapasnilkkureiden kohtalosta. Reilusti päälle satasen kumiteräiset nahkakengät eivät sitten kestäneetkään koko talvea, vaan suhteellisen vähällä käytöllä kumi oli onnistunut murtumaan muutaman kuukauden sisällä!


Lähetin eilen Ellokselle reklamaation ja toivon, että sieltä löytyisi jonkinlainen ratkaisu ongelmaan. Ko. kengät on loppuunmyyty, mutta mielestäni joku korvaus on pakko saada, vai mitä olette mieltä? Harmittaa vietävästi ihan siksikin, että nyt kumpparikelien ollessa parhaimmillaan, ei isä uskallakaan ostaa Tretornin kesäkumppareita, vaikka mallistosta olisi löytynyt juuri oikeanlaiset. (Epäilemme nimittäin ettei Nokian Finnjagt-malli mahdu pohkeesta jalkaan, sekin olisi ollut hyvä)


Miksiköhän suhtaudun niin negatiivisesti tähän reklamaatioon? Mulla on tosi hyvät kokemukset Elloksen asiakaspalvelusta, mutta en ole koskaan joutunutkaan reklamoimaan tuotteista. Onko kenelläkään kokemusta miten siellä reagoidaan palautteeseen ja onko joku muu huomannut Tretorneissa murtumia? Toivotaan, et nää kengät on vain maanantaikappale ja isälle saadaan uudet samanmoiset. Mutta näin lahjan antajana ä-r-s-y-t-t-ä-ä.

20 kommenttia

  1. Mulla on Tretornista sama kokemus! Ostin Partioaitasta itselleni sellaiset matalat kumpparit, jotka oli purjehdukseen tarkoitettu ja aivan sairaan hyvät jalassa ja ei ikinä liukkaat. Ja tättädää, muutamassa kuukaudessa ne mureni juuri tuolla tavalla. En voi käsittää! Olen aina kuvitellut, että ne on laatumerkkiä! Nokian Haille kävi samoin, mutta pidemmässä käytössä.

    VastaaPoista
  2. Elloksen asiakaspalvelu. Yritän tiivistää kokemukseni A4:n sijasta muutamaan lauseeseen. Kevät 2011. Tilasin netistä mekon. Tsekkasin värin vielä kuvastosta kahteen kertaan, että se on varmasti violetti, eikä sininen. No, Ellos lähettää mulle sinisen mekon. Valitin ja palautin ja pyysin lähettämään violetin mekon. No, mitäpä tekee Ellos? Lähettää mulle uudelleen sinisen mekon. Taas valitin, palautin ja pyysin lähetämään violetin. No, kolmannellapa kerralla tuli sentään oikean värinen mekko. Mutta. Jonka vetoketju hajosi viikon käytön jälkeen. Silloin paloi käämi ja lähetin tulikivenkatkuista palautetta. Tarjoutuivat vaihtamaan mekon. Eihän tuohon hässäkkään ollut siinä vaiheessa tuhrautunut kuin 10 viikkoa. Minä vaihdoin vetoketjun itse. Nyt saan näppylöitä joka ikinen kerta, kun näen kyseisen mekon.

    VastaaPoista
  3. Yyh, voi ei. Miten, reklamoitko kengistäsi? Saitko uudet tai rahat takaisin? Kun eihän noi enää oo vedenpitävät yhtään. Nokialaiset on mulla aina kestänyt, tosin vaihdoin hait finnjagteihin kun hait oli jo tosi kulahtaneet!

    VastaaPoista
  4. No, toivottavasti tässä tapauksessa käy paremmin. Parasta olisi, jos Ellos sais Tretornilta samat kengät kun varmaan niitä vielä jossain Tretornin varastossa on.

    Itsellä Ellos on aina toiminut niin hyvin muuten :)

    VastaaPoista
  5. Mä reklamoin TreTorneista ja sain rahat takasin, Haista valitettuani sain uudet tilalle.

    VastaaPoista
  6. Toivon todellakin, että reklamointi toimisi sullakin.

    Mä taidan olla joku epäonnen soturi, kun viime aikoina on joutunut reklamoimaan sinne, tänne ja tuonne. No, se on joka kerta kannattanut.

    Reklamoidessa kannattaa vedota "kohtuullinen käyttöaika" -momenttiin, joka yleensä toimii kaupan purun tai uuden vastaavan toimittamisen perusteeksi.

    VastaaPoista
  7. Ei ole tretorneista kokemuksia, mutta mulla kävi samat omien sorelien kanssa.. Kumi halkesi koko kantapään alueelta kahdessa kuukaudessa :o ! Nekin kuitenkin yli satasen saappaat, luulisi olevan laadukkaat..

    Vaatteissa on ainakin se puolenvuoden "minimi käyttöikä" vai mikä lienee, eli jos sitä ennen hajoaa niin on oikeus uuteen tai saada rahat takaisin :)

    VastaaPoista
  8. Mun pitäs reklamoida soreleista, jotka hajos 3kk käytön jälkeen. Se etuosan kumiterä vaan repes irti kankaasta...

    VastaaPoista
  9. saikko pitää ne rikkinäiset? Meinaan et noita rikkinäisiä vois yrittää paikata joksikin paskaduunikengiksi jos ei tarvi palauttaa

    VastaaPoista
  10. No huh, ja tossa on toinen kommentti alhaalla Sorelien rikkoutumisesta. Kumi ei selkeesti oo Suomen talven paras matsku, vaikka itellä Sorelit on säilynyt oikein hyvin!

    VastaaPoista
  11. Ostiks ne kans Ellokselta? Tee nyt heti valitus, ettei mee liian myöhäseksi valitus. Sit jos ei saada rahoja takasi niin barrikaadeille vaan.

    VastaaPoista
  12. Mulla on ollu Tretornit varmaan joku 8vuotta ja on edelleen kuin uudet. Laatu on mulla vastannu ihan Nokialaisia, malli on vaan paljon käveltävämpi.:) Toivottavasti sulle on sattunu nyt vaan huonot yksilöt ja saat uudet tilalle.

    VastaaPoista
  13. musta tuntuu, et toi pakkasen kestävyys on nyt se ongelma, noihan on talvikengät.

    VastaaPoista
  14. En mä edes yrittänyt kysyä, kun oon perinyt vähän sellaista Fengshui-henkeä, että rikkinäiset ja käyttökelvottomat ovesta ulos, ellei ole takeita että tulee korjattua ja korjaamalla hyvät. :) Nokialle piti lähettää vanhat tutkimuksia varten ja samoin joissain muissa kenkäkeisseissä on pitänyt lähettää rämät tutkittavaksi, mut en tiedä saisko ne halutessaan paluupostissa takasin.

    VastaaPoista
  15. no varmaan noikin sit menee tutkintaan, kunhan nyt sais uudet tilalle kun en haluis rahaa lahjasta minkä ostin, vaan sen lahjan ehjänä vaan.

    VastaaPoista
  16. jep ostin, kuvatkin sain otettua jopa. jännä, kun niiden pakkaskestävyys on joku -25 eikä tänä talvena ollu niin paljoo pakkasta edes.

    VastaaPoista
  17. Mä en oo itse Ellokselle mitään joutunut koskaan reklamoimaan, mutta hyvä kokemus heistä silti. Loppusyksystä pojalle ostettu kakkoshaalari talveksi. Talvella sitten tuli postia Ellokselta, jossa ilmoitettiin, että haalarissa ei ollutkaan niitä ominaisuuksia, jotka piti olla. Tästä syystä palauttivat koko haalarin hinnan minulle ja tuotteen sai silti pitää. Itse en siinä mitään kummempaa edes huomannut, joten aika jees. =)

    VastaaPoista
  18. Mulla on samaa merkkiä olevat (vuorelliset) saappaat. Vieläpä ihanat violetit.
    Ja jo melko alussa tuli reikä eteen isovarpaan kohdille, en tiedä mistä??
    Mutta en tajunnut/jaksanut valittaa, sillä ajattelin paikkaavani sen itse.
    Reiästä meni noin puolivuotta kun huomasin saappaiden päällä samanlaista murtumaa kuin kuvassasi on :(
    En usko että meille tulee ko. merkkiä enään..

    VastaaPoista
  19. Lähipiiristä löytyy metsätöitä elantona tekeviä ja Tretorn on siellä täysin pois suljettu vaihtoehto. Kumi on aina alkanut hajoamaan jo hyvin vähäisen käytön jälkeen.

    Suomessa kumisaappaita valmistaa vielä Sievi, jätin joskus heille asiakaspalautetta että mallistoon voisi tulla myös ns. city-saappaita ja enemmän värivaihtoehtoja.

    VastaaPoista
  20. [...] on oikeasti ihan yllättävän hienot! (Ja toivonmukaan kestävämmät mitä ne Tretornit). Ostin noi siis samalla tilauksella, kun tilasin itselleni baltsut ja Lapsellista-blogin [...]

    VastaaPoista

Kommenttien valvonta päällä.

Flickr Images